2009年7月16日木曜日

千葉と湘南 CHIBA and SHONAN




ようやく試験も終了し、千葉の哲君の家に泊まりに行きました。
翌日は二週間ぶりの波乗りです。
夜は沢山話をしました。結局二時頃就寝…
朝起きてから波チェックし、片貝漁港へ向かいました。
哲君の家からは一時間かからず到着するので、よく利用させてもらっています。
波は全国的に無いようです。
千葉は腰くらいの波でした。少し横に滑る感じでしたが、久しぶりにたかおくんと波乗りを楽しめました。
帰りは千葉の哲君の家で爆睡し、哲君の帰りを待っていました。
彼も湘南に行くということになり、一緒に帰りました。


The examination ended, too and, at last, it went to Chiba's TETSU's house to stay.
It will be surfing the next day after an interval of two weeks.
It talked a lot at night. Going to bed around two o'clock etc. after all
The wave was checked after it got up in the morning, and toward the Katagai fishing port.
Please let me often use it because it doesn't take one hour from TETSU's house and it arrives.
There seems to be no wave on a nationwide scale.
Chiba was a wave like the waist. It was able to enjoy takao and surfing after a long time though it was feeling that slipped a little sideways.
The return waited for doing and TETSU's returns in Chiba's Satoshi's house.
It came also for him to go to Shonan, and it returned together.




今日の収穫です。


It is a harvest today.




帰りはたかおくんがお勧めのラーメン二郎へ行きました。
関内店は長蛇の列です…
30分位待ちました。出てきた量にビックリしました…
食べれるかな~
掘っても掘っても麺が出てきません…
とにかく量が凄いです!麺の上に野菜と大蒜!ちょっとのスープをようやく飲めた瞬間にこのラーメンの人気の秘密が分かりました。
人気のあるこってりスープとは違い、あっさりしているようでコクがあり、なんとも言えない甘い美味しいスープです。
チャーシューはとにかくボリュームが凄い!
茨木のトン太と良い勝負です。
麺は太麺ですが、どちらかというとうどんのような…
しかし野菜とスープがバッチリ合ってます。
私は途中で挫折し、完食出来ませんでした。
帰りは凄い満腹感で何もしたくありませんでした。
しかしまた食べたくなる気持ちにさせてくれるのは何故?不思議なラーメンです。


It went to ramen Jiro return takao recommended.
The Kannai branch is a long line etc.
It waited by 30 quantiles. It was surprised for the amount that had come out … It was possible to eat or, thus, the amount is terrible in not served of the noodle etc. even if digging or digging. It is a vegetable and garlic on the noodle. A popular secret of this ramen was understood momentarily at the time of be able to eat a little soup at last.
It is a sweet, delicious soup that is differs from soup thick, simple, there a flavor, and cannot said it is popular indescribably.
Anyway, the volume of [cha-shu-] is terrible.
It is a good match to ton Futoshi in Ibaraki.
… like either noodle though the noodle is a thick noodle However, the vegetable and soup are each other.
I failed on the way, and was not able to eat completion.
I wanted not to do anything on my return by a terrible sense of fullness.
However, wanting to eat again and why in becoming it feelings do you do?It is a mysterious ramen.



久しぶりの湘南での波乗りです。
朝からサイズがありません…夕方に期待しました。
風が止むまでバーべキューしながら待つことに…


It is surfing in Shonan after a long time.
There is no size since the morning … It expected it in the evening.
Though it is BBQ until the wind stops to waiting



豚肉に大蒜と生姜を混ぜて味付けしました。


Garlic and ginger were seasoned to pork mixing it.



夕方まで吹いた風により波が上がりました。
今日は鵠沼海岸で波乗りです。
自転車で啓さんと崇くんと合流しました。
サイズは胸くらいありましたが、面は良くなく残念です…


The wave went up by the wind that blew until the evening.
It is surfing in Kugenuma-kaigan today.
It joined Kei and Takashi with the bicycle.
Respect is not good but is regrettable though was on the chest the size, etc.



最近痩せた哲君です。
彼はファンボードで一年練習し、今日から再度ショートボードにチャレンジしました。
やっぱりショートは難しいみたいです…


It is thin Satoshi recently.
He practiced for one year with fan board, and challenged a short board again today.
After all, short circuit seems to be difficult etc.

0 件のコメント: